Cova de les Ginesteres

La cova de les Ginesteres és una de les moltes, però poc conegudes, cavitats situades al primer graó del sud-oest de la Mola, el que queda per sota de Can Pobla, entre Can Robert i la roca de les Onze Hores.
Les Ginesteres es troba al cingle inferior de la vessant esquerra del torrent de la Querosa.
És ben fàcil arribar-hi per un dels accessos menys coneguts de la muntanya. Cal anar al carrer de Boixaderes de Can Robert i seguir-lo tot recte, descartant el conegut trencall de l'esquerra que porta a la masia i el posterior de la dreta que s'enfila al peu de la canal de les Bruixes. Al final de tot del carrer asfaltat, al costat d'una casa, comença una pista, que rapidament es converteix en corriol i avança pel torrent de la Querosa. Als 200 metres, quan el camí està a punt de travessar la llera, cal girar a la dreta i anar a buscar el cingle. Un xic enlairada hi trobarem la cova de les Ginesteres, que només té 15 metres de recurregut.
 Topografia de la cova de les Ginesteres - Xavier i Gemma Badiella - SIS / CET
La boca d'accès a la cova de les Ginesteres és petita. Fa només un metre d'alçada i mig metre d'amplada. La part més espaiosa es troba cap a mig recurregut. Al llarg d'un curt tram de tant sols tres metres la cavitat fa quatre metres d'alçada i arriba fins el metre i mig d'amplada. Aquest és el sector també més interessant ja que hi han colades estagmítiques. La topografia va ser realitzada pel Xavier i la Gemma Badiella.
El cingle on es troba la cova de les Ginesteres és conegut pels escaladors.  Hi han quatre vies obertes, que es poden veure a la web d'escalada del massis. A la part superior de la paret hi ha la pista que uneix Can Robert i Can Pobla.
Uns 200 metres a la seva dreta, la cova de les Ginesteres té com a veines al conjunt de cinc cavitats de la canal de les Bruixes: l'avenc, la cova i la balma del Fguerot, l'avenc Terrós i l'avenc del Club. En total, en aquest primer graó de la vessant sud-oest de La Mola, hi ha quinze cavitats.