Avenc del Xarop

L’avenc del Xarop, de sis metres de fondària, es troba en un dels costats de la pista que puja des de la Riera Seca fins el Puig Rodó o bé al coll de Palomeres. La cavitat va ser descoberta precisament arran de les obres d’eixamplament de la pista que es va dur a terme als anys setanta.
Com en d’altres casos de la zona, la troballa va ser realitzada pels boscater Josep Castellet, que ho va posar en coneixement del Grup d’Exploracions Subterrànies del Centre Excursionista de Terrassa.
El bateig de l’avenc es va produir el primer dia de la seva exploració. El grup d’espeòlegs encarregats de la tasca es van quedar sense aigua per fer anar el llum de carbur. Davant d’aquesta contrarietta, i en un intent de poder continuar la feina, van probar d’encendre el llum amb el líquit d’un xarop que portava un dels membres del grup. L’experiment va funcionar i tots van decidir la noba troballa havia de ser coneguda com l’avenc del xarop.
Per arribar a la cavitat es pot sortr des de l’Ermita de la Verge de les Arenes o des del Revolt Fondo de la carretera de Castellar del Vallès a Sant Llorenç Savall. En els dos casos cal anar a buscar la pista que transcorre paral.lela a la Riera Seca en dirección al mas del Dalmau. Al cap d’una estona s’obre un trencall cap a la dreta que puja en forta pendent. Després d’uns 250 metres de pujada, a la dreta de la pista, hi ha l’avenc.